2011. december 19., hétfő

Szöszmötölés

 Itthoni dísz. Folyamatosan szét van pakolva az asztalunkon, így nem egyszerre csináltunk mindent, hanem egy hét alatt fokozatosan. Ebbe a kosárkába alulra só liszt gyurmát tettünk Botival, nyomkodta a kis ujjaival. Utána jöttek a gyertyák, majd a fenyőgallyak, végül a díszek. Az angyalka a kedvencem idén, nagyon egyszerű elkészíteni. Óvónénik idén ilyet kapnak, csak nekik dió helyett bonbon van bedugva:)
 Lógós dísz. A háromszög alapot a MÜPA egyik kézműves vasárnapján kötöztem régebben. Évszakonként teszek rá lógókat és friss ágakat.
 Ez az itthoni kedvenc most. Ajándéknak kezdődött de megtartjuk:)) Befőttes üvegre pitt ragasztóval csillagokat tettünk. Aztán a szalagot kötöttük rá. Majd a drót. Annak két végét kampószerűen meghajlítottam, és beleakasztottam a szalagokba.
Narancslekvár. Ajándékba készült, nagyon macerás, mert kb 6 vékonyhéjú narancsból lett csak egy kis üvegnyi, a fene egye meg! De megéri, mert nagyon finom. A neten többféle recept van, lehet válogatni, én a héját és a húsát cukorral (nem mértem csak öntöttem) főztem egy órát. Híg volt forrón, de másnapra lekvár állagú lett! És kesernyés vigyázat, pedig a fehér részek nem kerültek bele. Magában eléggé érezni, de kenyéren már nem olyan intenzív.
Asztali dísz: szintén só liszt gyurma tartja (főzős fajta) a cuccokat a cserépben.

2 megjegyzés:

Viki írta...

egyszer én is csináltam narancslekvárt, de nem volt benne semmi tartósítószer és mire megkóstoltam volna (kb 2 héttel később) bepenészedett:( pedig rengeteg melóm volt benne

a díszeitek viszont nagyon szépek! Boti gondolom, élvezte!:)

Judit írta...

húha, enyémben sincs....
Na mindegy, ez egy próba lesz, hogy ez az eltevési mód kibírja-e.