2012. november 30., péntek

Zöldségek

Nem igazán illik a téma a blogomba, de ma olyan izgatott voltam, gondoltam elmesélem. Közelünkben van egy lakópark, ahol a lakók bio zöldséget rendelhetnek, vásárolhatnak egy kertészetből. Ideszállítják, fontos, hogy nem túl messziről. És bio. Itt most nem megyek bele abba, hogy most tényleg bio vagy sem. Így van hirdetve, így bizalmat szavazok. Persze nyomozni is lehetne, de ez más téma. A lényeg, hogy van ilyen lehetőség. Úgy kell elképzelni, hogy minden héten le kell adni a rendelést, kifizetni és pár nap múlva hozzák is a zöldséges rekeszt. Nem én választom, mit kérek, hanem idény jellegű dolgokat raknak bele. Előre megmutatják a listát mi lesz jövő héten, árakkal együtt. Nem muszáj minden héten venni. Nagyon kíváncsi voltam, milyen minőségben kapom. A  bal képen a fele adagot láthatjátok, nagyjából konyhakészen. Másik fele anyukámhoz került. A legfinomabb a pesto (petrezselyem-dió, ha jól tudom). Kifőtt tészátra teszem majd, reszelt sajttal. Egyébként kreatív a dolog, mert agyalni kell, mik is készüljenek. Nagy részét nyersen szendvics mellé esszük, a sárgarépát is ropiméretre vágva megeszik a gyerekek. A póréhagymából, karalábéból leves, a krumpliból köret lesz, a sütőtököt csak úgy sütjük. Van ott még tarlórépa (ne kérdezd mi az, én is gugliztam), savanyú-káposzta, snidling vagy új hagyma, ezt nem tudom pontosan még.
Most próbaképpen élünk ezzel a lehetőséggel és meglátom fogy-e ennyi zöld itthon.

Nincsenek megjegyzések: